McDonald's zawarł ugodę z Byronem Allenem i będzie reklamować się w jego mediach
Byron Allen domagał się od firmy McDonald's 10 mld dol. (screen: YouTube/theGrio)
McDonald's zawarł ugodę z przedsiębiorcą medialnym Byronem Allenem, który pozwał sieć fast foodów, bo nie chciała się ona reklamować w mediach należących do osób czarnoskórych.
W pozwie Allen – właściciel Entertainment Studios Networks i Weather Group – domagał się od McDonald's 10 mld dol. Warunki ugody są poufne. Sieć fast foodów oświadczyła, że kupi reklamy "po wartości rynkowej" w firmach Allena.
Czytaj też: Głos Ameryki w związku z eskalacją konfliktu izraelsko-irańskiego przywraca do pracy 75 osób
Byron Allen zarzucał firmie McDonald's, że naruszyła przepisy federalne i stanowe, a przy przydzielaniu pieniędzy na reklamy posługiwała się stereotypami i niechęcią rasową, a konsekwencji dyskryminowała Afroamerykanów. Allen dowodził, że 40 proc. klientów sieci to osoby czarnoskóre, a mimo to z budżetu wynoszącego 1,6 mld dol. na reklamy w mediach należących do Afroamerykanów przeznaczono niecałe 5 mln dol.
Sieci Allena obejmują The Weather Channel, Cars.TV, Comedy.TV, ES.TV, Justice Central, MyDestination.TV, Pets.TV i Recipe.TV.
Czytaj też: Emmanuel Macron chce zakazać dzieciom w UE korzystania z social mediów
(MAC, 16.06.2025)










