Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

McDonald's zawarł ugodę z Byronem Allenem i będzie reklamować się w jego mediach

Byron Allen domagał się od firmy McDonald's 10 mld dol. (screen: YouTube/theGrio)

McDonald's zawarł ugodę z przedsiębiorcą medialnym Byronem Allenem, który pozwał sieć fast foodów, bo nie chciała się ona reklamować w mediach należących do osób czarnoskórych.

W pozwie Allen – właściciel Entertainment Studios Networks i Weather Group – domagał się od McDonald's 10 mld dol. Warunki ugody są poufne. Sieć fast foodów oświadczyła, że kupi reklamy "po wartości rynkowej" w firmach Allena.

Czytaj też: Głos Ameryki w związku z eskalacją konfliktu izraelsko-irańskiego przywraca do pracy 75 osób

Byron Allen zarzucał firmie McDonald's, że naruszyła przepisy federalne i stanowe, a przy przydzielaniu pieniędzy na reklamy posługiwała się stereotypami i niechęcią rasową, a konsekwencji dyskryminowała Afroamerykanów. Allen dowodził, że 40 proc. klientów sieci to osoby czarnoskóre, a mimo to z budżetu wynoszącego 1,6 mld dol. na reklamy w mediach należących do Afroamerykanów przeznaczono niecałe 5 mln dol.

Sieci Allena obejmują The Weather Channel, Cars.TV, Comedy.TV, ES.TV, Justice Central, MyDestination.TV, Pets.TV i Recipe.TV.

Czytaj też: Emmanuel Macron chce zakazać dzieciom w UE korzystania z social mediów

(MAC, 16.06.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.